Banner created with MyBannerMaker.com

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Aπορια για διαλογισμο...



Εχω μια μεγαλη απορια.
Εδω θα ηθελα τα σχολια σας, θα ηθελα επιτελους να μαθω τι ειναι ο διαλογισμος. ναι κι εγω μεχρι πριν απο λιγο καιρο τα θεωρουσα μπουρδες και μπλα μπλα μπλα, αλλα σκεφτηκα πως ειναι λαθος, καθως δεν ξερω καν τι ειναι! αυτη τη στιγμη δεν εχω καταληξει, ειλικρινα δεν ξερω, δεν εχω ξεκαθαρισει, γιαυτο θελω τη γνωμη σας...διαβαστε:

Εψαξα και μαλιστα σαν πειραμα εκανα μονος μου αυτο που υποτιθεται κανεις για να διαλογιστεις. ειναι πολυ απλο, καθεσαι οκλαδον, η λεκανη σου βρισκεται σε ενα (οποιοδηποτε) μαξιλαρι, ισια πλατη, ενωνεις τις παλαμες σου ή τη μια παλαμη με τον αγκωνα και την αλλη με τον αλλο αγκωνα (σαν αγκαλια δλδ) [δειτε τη φωτο πανω καλυτερα]. μετα εστιαζεις το βλεμμα σου σε ενα οπτικο αντικειμενο και το κοιτας συνεχεια, ανασενοντας σταθερα. δεν παιρνεις το βλεμμα σου απο κει. παραλληλα διωχνεις ολες τις σκεψεις, προσπαθεις να μη σκεφτεσαι τιποτα, μονο να κοιτας το αντικειμενο.

Τωρα τι λογικη εχει αυτο???  να, θεωρειται λοιπον πως καθως δεν σκεφτεσαι τιποτε παρελθοντικο ή δεν ονειρευεσαι κατι μελλουμενο, και απλα πραττεις κατι και εστιαζεις σε εκεινη τη στιγμη, με την επιγνωση οτι "τωρα κοιταω το αντικειμενο", αυτο υποτιθεται καθαριζει το νου και σε γαληνευει. εγω που το δοκιμασα παραδοξως οντως παρατηρω μια μεγαλη ηρεμια, η αληθεια ειναι πως κατα τη διαρκεια του διαλογισμου οντως νιωθεις σαν να κοιμασαι μ ανοιχτα ματια, δεν υπαρχει καμια σκεψη στο μυαλο σου....τι να σας πω δεν ξερω! αυτο ενιωσα παντως απο την πειραματικη μου εμπειρια.

Ερευνες που εγιναν απο αμερικανικα πανεπιστημια απεδειξαν πως οντως ο διαλογισμος πετυχαινει μια καταπληκτιη ρυθμιση των καρδιακων παλμων, καλυτερης αναπνοης και μεγαλυτερης σωματικης ευαιξιας ( κυριως απο τους καλους χρηστες της τεχνικης), τωρα κατα ποσο καθαριζει ο νους...οκ, κατα τη γνωμη μου αυτη τη στιγμη, γτ ακομα ειμαι στο ψαξιμο, το μυαλο με μια τετοια πραξη οντως υποβαλλεται σε μια δοκιμασια, οντως ασκειται, δεν ξερω παντως σιγουρα, αλλα μου μοιαζει σαν μια νοητικη ασκηση, που ολως παραδοξως δεν χρησιμοποιει σκεψη!!

Βεβαια οι βουδιστες πιστευουν πως με το διαλογισμο φτανεις στην απολυτη νιρβανα, δλδ σε μια κατασταση αφυπνισης οπου εισαι ενωμενος με το συμπαν ή πηγαινεις σε αλλα συμπαντα. δλδ βιωνουν πραγματα που εμεις δεν μπορουμε εδω. αυτα μου μοιαζουν αποψεις μαλλον ακραιες, αν και το θεμα των πολλων και παραλληλων συμπαντων υποστιρηζεται απο τη συγχρονη φυσικη, οχι με πολλη βεβαιοτητα ομως (δεν μπορουμε να δουμε εξω απο το συμπαν μας). δεν ξερω αν συνδεεται με καποια θεοτητα, δλδ δν ξερω αν ο διαλογισμος ειναι μια αντιστοιχη "προσευχη", και αυτο κυριως θελω να μαθω, ειναι ασκηση νοητικη ή θρησκευτικη????? ειναι φιλοσοφικο συστημα ή ινδικη μαγεια και κουραφεξαλα?

Αν και εξαιρετικα πολυ επιφυλακτικα, εχω την εντυπωση πως ειναι κατι καλο αν προκειται για νοητικη απλα ασκηση...(σχολια και απαντησεις πλζ!!!) just think of....








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου